LINET - Specialistka produktového tréninku
Celý život mě to táhlo k přírodním vědám, hlavně k biologii a chemii. Z toho důvodu jsem se na střední škole rozhodla věnovat se zdravotnictví. Jasně jsem směřovala na vysokou školu, ale neměla jsem odvahu jít přímo na lékařskou fakultu. Vyhlédla jsem si biochemický směr studia na FPBT. Studium mě hodně bavilo, a to i kvůli přednáškám, které jsme z části absolvovali právě na lékařské fakultě.
Když pak ale přišlo na lámání chleba a po absolvování jsem začala hledat práci, opět jsem věděla, že do nemocniční laboratoře nastoupit nechci. Důvodem byl jak plat a výhradně ženský kolektiv, tak nevýhodné podmínky pro mateřskou dovolenou kvůli nutné pětileté atestaci. V tu chvíli mi osud do cesty přihrál společnost LINET. Jedná se o nejúspěšnější českou společnost v oblasti vývoje a výroby nemocničních lůžek a dokonce třetí nejúspěšnější ve svém oboru na světě. Nastoupila jsem nejdříve jako Produktový manažer. V získání pozice mi pomohlo hlavně členství ve školením klubu Erasmus student network, kde jsem za studií zastávala post Public relations, z čehož pramenila má jediná „manažerská“ zkušenost. Ve firmě jsem dostala na starosti „řídit život“ některých starších lůžek, na čemž jsem měla možnost se zaučit, ale jak je asi patrné, ze školy jako takové jsem si pro svou práci manažerky neodnesla nic. V rámci oboru žádné manažerské kurzy nebyly. Zároveň byla pro mou práci nutná denní aktivní komunikace s konstruktéry lůžek, na což jsem ze školy nebyla také ani trochu připravená. Vše jsem se tedy učila svépomocí. Ze školních přednášek se mi tedy hodila hlavně schopnost analýzy technického textu a technické myšlení.
Po roce jsem ovšem dostala příležitost se posunout na pozici Specialisty produktového tréninku, kdy je hlavní náplní práce prezentovat produkty firmy LINET a jejich klinické výhody buď obchodním zástupcům po celém světě, nebo přímo v nemocnicích ošetřovatelskému personálu. V tomto mi opět pomohla další mimoškolní aktivita VŠCHT, a to projekt Hodiny moderní chemie. Tato činnost byla založena na přednášení a praktických ukázkách chemie na středních a základních školách. Prezentace před velkým publikem v nemocnicích nebo na světových výstavách např. v Dubaji nebo Šanghaji mi proto nedělá nejmenší problém právě kvůli rozsáhlé praxi přednášek pro děti. Z poslední věty vyplývá, že tato pozice Specialisty produktového tréninku je také hodně o cestování. Angličtina, popř. další jazyk, je tedy nezbytná. Za její zdokonalení určitě vděčím i ročnímu studiu v rámci programu Erasmus v Helsinkách, kterou jsem pod záštitou VŠCHT podnikla.
Jak už vyznívá z mé cesty ze školy do praxe, nejvíce se mi vyplatilo účastnit se v rámci studia mimoškolních aktivit, zapojit se ve studentských organizacích a nebát se dělat něco i mimo klasické studium a práci v laboratoři. Naopak si ale myslím, že by na každém oboru, ať už je sebetechničtější nebo sebechemičtější, bylo užitečné mít aspoň základy manažerské komunikace. Už dávno neplatí, že ten, kdo chemii vystuduje, se jí bude i živit. Nicméně naše škola má stále mezi zaměstnavateli skvělé jméno a je škoda toho nevyužít.