Plzeňský Prazdroj, a.s. – Manažer sladovny
Již od základní školy jsem měl kladný vztah k přírodním vědám, především k chemii a biologii. Můj zájem o studium pivovarství probudil můj otec prakticky už asi v mých 10 letech, když mi vyprávěl o chytrých ,,zvířátcích“, která papají cukr a kakají líh. Zvolil jsem si tedy i proto studium na VŠCHT na Ústavu kvasné chemie a bioinženýrství (dnes Ústav biotechnologie).
Nemůžu tvrdit, že bych byl od začátku studia premiant. Start studia na VŠCHT pro mě byl poměrně náročný nejen z pohledu nových témat a přísného hodnocení zkoušejících, ale byl to také boj s lákadly studentského života. Časem jsem se naučil zodpovědnosti a získal jsem studijní kázeň a pak už mi VŠCHT dávala jen samé bonusy. Krom kvalitního informačního backgroundu jsem získal také schopnost vyhodnotit složitost řešeného problému, díky které umím odhadnout časovou náročnost řešení. Naučil jsem se pracovat v týmu, ale i samostatně, a vyrovnat se se zodpovědností za řešený projekt.
Kromě studia jsem se na VŠCHT věnoval i jiným aktivitám, které mi umožnili rozvoj manažerských schopností. Byl jsem členem i místopředsedou akademického senátu VŠCHT, členem kolegia rektora, podílel jsem se na organizaci studentských akcí (byl jsem jedním z týmu studentů, kteří obnovili tradici KACHEKRANu a rád bych poděkoval těm, kteří v tom tak úspěšně pokračují). Díky VŠCHT a svému školiteli Prof. Ing. Tomáši Brányikovi Ph.D. jsem měl možnost vycestovat na zahraniční stáž do Portugalska, kde jsem si značně zlepšil angličtinu a naučil jsem se portugalsky.
Zkrátka toho, co jsem od VŠCHT (i nestudijních aktivit) dostal, je vskutku velký a pestrý balík. Naopak cítím, že v praxi mi chybí např. technické kreslení, základy strojařských disciplín, možná dokonce spolupráce s ČVUT a sdílení některých předmětů. Doporučil bych VŠCHT, aby provedla studenta nabízenými předměty tím nejjednodušším možným způsobem, díky kterému pochopí, co mu některé předměty skryté pod mnohdy komplikovanými názvy skutečně přinesou. Myslím si, že se přístup ke studentovi na VŠCHT dynamicky mění, škola se rozvíjí nejen po stránce modernizace metod výzkumu, ale i v pochopení potřeb studentů a jejich motivace. Zcela upřímně, neměnil bych a VŠCHT bych si vybral znovu.